מחלקות החברה

מחלקות החברה

מחלקת ניהול פרויקטים

המחלקה מכילה 15 מנהלי פרוייקטים מקצועיים, רובם בוגרי הנדסת תעשייה וניהול אשר מתמחים הן בעולם ה-ERP והן בעולם הקמעונאות ועמדות מכירה ממוחשבות.מנהלי הפרויקטים של החברה הגיעו לאידאה לאחר תקופת עבודה ארוכה ומוכחת אצל חברות גדולות בשוק הישראלי, בדרך כלל במחלקת מערכות המידע של החברה בתפקידים בכירים. הידע המצטבר הרב אשר רכשו בתפקידים קודמים, מספק על בסיס קבוע רעיונות חכמים ויעילים למייצרי התוכנות של אידאה אשר עובדים בשיתוף פעולה מלא עם מחלקת הפרויקטים על התאמת המערכות השונות ללקוחות החברה על פי צרכיהם.תפקיד מנהל הפרויקטים מתחיל בעצם עם סיום תהליך המכירה ללקוח וכניסה לתהליך אפיון מערכת וכתיבת SOW.

 

מנהל הפרוייקטים הנבחר לביצוע הפרוייקט הוא זה אשר יאפיין את צרכי הלקוח בתחילת התהליך, יגדיר תהליכי עבודה אשר יתורגמו לשפת תוכנה ופונקציונליות, יבצע הסבות תוכנה ונתונים חשובים ממערכות ישנות קיימות אצל הלקוח לשפת המערכת החדשה, יטמיע ויישם את המערכת החדשה,ידריך את עובדי הלקוח – כל אחד בתחומו, יקים מערכת ותשתיות בעזרת מחלקת ה- SYSTEM של חברת אידאה, יבצע "פיילוט" עם המערכת החדשה עוד לפני המעבר הסופי כאשר השלב הקריטי הוא יום העלייה לאויר עם המערכת החדשה.מנהל הפרוייקטים יישאר גם מנהל הלקוח בעתיד, ידאג לכל צרכי התוכנה שלו, יאפיין פיתוחים עתידים במידה ויידרשו, ייצג את הלקוח וצרכיו מול הנהלת החברה ובעצם ילווה את הגדילה של הלקוח עם המערכת החדשה, משלב המעבר והלאה.

 

 

מחלקת פיתוח תוכנה

מחלקת הפיתוח של חברת אידאה היא זו שמוסיפה פונקציונליות תוכנה, הן במערכת הקופה הממוחשבת והן במערכת ה ERP  – Priority . רוב בקשות פיתוח התוכנה מגיעים למחלקת  הפיתוח ממנהלי הפרוייקטים השונים בחברה, כתוצאה מבקשות הלקוחות בהם הם מטפלים. חלק מהפיתוחים המתבצעים הם בהחלטת מנהל הפיתוח, מנהל המוצר וההנהלה לטובת הגדלת המוצר. רוב פיתוחי התוכנה מוכנסים לגרסה סופית אשר תותקן אצל כלל לקוחות החברה, דהיינו, כל הלקוחות נהנים למעשה מכל פיתוחי התוכנה והמוצרים אשר מתווספים על בסיס קבוע למוצרי החברה הרבים. כלל זה אינו חל על פיתוחים פרטיים המכילים סוד עסקי של הלקוח אשר ביקש את הפיתוח הייעודי. עובדי מחלקת הפיתוח של אידאה הם אנשי מקצוע ותיקים אשר מכירים את מכלול המוצרים של החברה ונכונים לסייע לכל מחלקה אחרת בחברה כגון: מחלקת תמיכה ושרות, מחלקת בדיקות תוכנה  (QA) ומנהלי הפרוייקטים השונים.

 

 

 

בודקי תוכנה  Q.A

עובדי ה – Q.A הם למעשה אנשי  "בקרת האיכות" של המוצרים השונים של החברה. כל מוצר אשר סיים את שלב הפיתוח, יועבר למחלקה זו לביצוע מערך בדיקות מקפידות וניקוי "באגים" בטרם יותקן אצל הלקוח. עובדי הבדיקות מתמחים גם בתוכנה ובקוד וגם בפונקציונליות המוצר. כדי לשווק מוצרי תוכנה יציבים, תקינים ומפותחים פונקציונלית, חברת אידאה מקפידה לסנן ולהעסיק אנשי בדיקות מהשורה הראשונה. משימות עובדי הבדיקות, משולבות יד ביד עם מפתחי התוכנה, מנהלי הפרוייטים, מנהל המוצר ותומכי החברה. למעשה החותמת הסופית והצלחת החברה ומוצריה, ניתנת על ידי עובדים מיומנים אלו.

 

 

 

מחלקת השרות

המחלקה מתחלקת לשלושה חלקים:

 

 

תמיכה בעמדות מכירה

תמיכה למערך הקופות של לקוחות החברה.מערך תמיכה מיידי טלפוני עם היכולת להשתלטות מרחוק על מחשבי קופות הלקוח ולטפל בתקלות תוכנה שונות. מערך זה עובד עד השעות המאוחרות של הלילה, 7 ימים בשבוע, ומספק מענה בעת תקלה \ אי ידיעה  לעובדי הקופה השונים ברחבי הארץ.

 

 

תמיכה במשרד אחורי

מערך תמיכה טלפוני עם היכולת לטפל בתקלות בתוכנת ה"משרד האחורי" של המוצר. בעת הצורך, יעזר מערך זה במחלקת הפיתוח, מנהלי הפרויקטים ומנהל המוצר של החברה. מחלקה זו היא למעשה המחלקה הקריטית ביותר לחברה וללקוחות. לאחר תהליך מתוכנן היטב להטמעת התוכנות והמוצרים השונים אצל הלקוח על ידי מנהלי הפרוייקטים, יעבור הלקוח לעבודה במערכת "אמת" ויזדקק מנקודת זמן זו לתמיכה ועזרה שונים.

 

 

טכנאים 

מערך של טכנאי שטח אשר אחראים גם על התקנות מערכות החברה השונות בפריסות ארציות וגם על מתן שרות בבית הלקוח בעת הצורך.

 

 

חברת אידאה מבינה ומכירה את הקריטיות שבמתן מענה מיידי לעובדי קופה בחנויות רשת הלקוח.לשם כך מעסיקה החברה עובדים רציניים, מהימנים ומנוסים בעלי גישה שרותית על מנת לצמצם כמה שאפשר את התיסכול אצל הלקוח בעת תקלה. מחלקה זו מעודכנת בזמן אמת בנושאים שונים כגון: מוצרים חדשים, "באגים" והדרך לטפל, גרסאות חדשות אשר מוקנות אצל הלקוח ועוד.

 

 

מחלקת שיווק ומכירות:

 

 

מכירות

מחלקה זו ממונה על מהלך המכירה ללקוחות החברה וצירוף לקוחות חדשים, הפצת מוצרים חדשים ומכירתם ללקוחות החברה, סגירת עסקאות וחוזים מול הלקוחות, חידוש חוזי שרות של לקוחות החברה ועוד.

 

 

שיווק 

ניהול מערך השיווק של החברה החל מהשתתפות בכנסים רלונטיים, ניהול חומר שייוקי לחברה, טיפול באתר האינטרנט של החברה, שתופי פעולה מול גורמים שונים בשוק הישראלי, טיפול במערך הפרסום של החברה ועוד.

 

מערך המכירות של החברה, מכיר את כל מוצרי החברה עד רמה של הצגת המוצרים ללקוחות הפוטנציאלים. כמו כן, מתנהל מערך זה מול כל מחלקות החברה בשיתוף פעולה מלא, בעיקר מול מנהלי הפרוייקטים אשר יהיו בעצם השלב השני של הפרוייקטי – מיד עם סיום תהליך המכירה וסגירת העסקה מול הלקוחות.

 

 

מחלקת ניהול מוצר:

מחלקה זו אחראית על התפתחות מוצרי החברה והרחבתם.

לאחר ביצוע איפיונים מפורטים, יכניס מנהל המוצר הוראות פיתוח תוכנה למחלקות הפיתוח בחברה. בסיום תהליך הפיתוח, יעברו פיתוחי התוכנה תהליכי Q.A ורק בסיום הבדיקות, יארזו לגרסה עדכנית.

כמו כן, אחראית מחלקה זו על תיעוד מוצרי החברה כולל הפקת הוראות הפעלה ללקוחות.

 

 

 

מחלקת פיתוח עסקי:

מחלקת הפיתוח העסקי היא זו המכתיבה את עתיד מוצרי החברה וממשת את חזון הארגון, המחלקה עובדת בשיתוף פעולה עם חברות אחרות בעלי מוצרים שונים אשר יכולים להתאים ולקדם את מוצרי חברת אידאה ואת לקוחותיה. לפיתוח העסקי רבדים שונים, החל משותפות קטנה סביב מוצר מסוים, ועד לרכישה גדולה בעלת משמעות אסטרטגית לארגון.