Mobile & e-commerce

ממשק API לאתרי מסחר אלקטרוניים:

זהו ממשק תוכנתי שחושף תוכנה על מנת לאפשר לתוכנות אחרות להשתמש בשירותים ופרוצדורות פנימיות שלה.

בניגוד לממשק משתמש (User Interface) שמאפשר למשתמש להזין קלט ולקבל פלט וכן הודעות שגיאה בהתאם לקלט שהכניס למערכת התוכנה, ממשק ה API אינו כולל UI (User Interface) ולמעשה מקבל ומחזיר את הנתונים בפרוטוקול תקשורת תוכנתי.

 

לכל ממשק API ישנם שני צדדים:

Server Side – צד השרת שחושף את הפונקציות ומאפשר לתוכנות אחרות לפנות אליו ולקבל שירותים.

Client Side – צד הלקוח ששולח קלט לשרת ומקבל תשובות ושגיאות בהתאם לקלט שנשלח.

 

מהו בעצם שירות ה API לאתרי מסחר מקוונים, ומה תפקידו?

מאחר והפעולות שמתבצעות באתר מסחר הן למעשה פעולות רכישה, לרוב של אותה סחורה המוצעת למכירה בחנויות הרכש, כל הפעולות שמבצע הלקוח באתר הן פעולות שמתבצעות גם בסניפים הפיזיים של הרשת על ידי תוכנת הקופה. שירות ה API הוא חשיפה של כל הפונקציות, היכולות והשגרות הקיימות בקופה בממשק תוכנתי במקום בממשק אנושי, כפי שהוסבר לעיל.

 

  • חיפוש פריט – לפי קוד, תיאור, בר-קוד, פריט מרכז, משפחת מוצר, צבע ומידה.
  • מחירונים ומחירים
  • שליפת פריטים לפי תאריך עדכון
  • קבלת פרמטרים לפריט לפי תאריך עדכון
  • קבלת פרמטרים לאתר אינטרנט לפי תאריך עדכון
  • איתור והקמת לקוח לפי שם, ת"ז, מספר חבר מועדון, טלפון  וסלולארי
  •  בירור יתרות לקוח וזכאויות
  • קבלת מחיר לפריט
  • קבלת מחירים עדכניים לכל הפריטים לפי תאריך עדכון
  • חישוב עסקה
  • טבלת מטבעות
  • קבלת רשימת מבצעים לפריט לפי תאריך עדכון
  • קופונים
  • טבלת צבעים
  • רשימת סניפים של הרשת
  • הרכבי בד לפי תאריך עדכון
  • שליפת מלאי לפריט בזמן אמת
  • שליפת עדכוני מלאי לפריטים לפי תנועות מלאי לתאריך
  • שליפת כותרת חשבוניות ללקוח בטווח תאריכים
  • שליפת חשבונית ללקוח כולל פירוט לפי מספר חשבונית
  • יצירת עסקת הזמנה
  • סטטוס הזמנה לפי מספר הזמנה
  • העברת פרטי החיוב של הלקוח באמצעות כרטיסי אשראי, 
  • PayPal או כל אמצעי תשלום אחר הנתמך באתר.
  • חישוב סל קניה לפי מבצעים והטבות מועדון
  • רישום הזמנה חדשה
  • דיווח נוכחות לעובד
  • רשימת מותגים וסולקים לכרטיסי אשראי
  • טבלת קודים לסוגי מבצעים
  • רשימת סוגי חשבונית

 

מעבר לכך , כל עסקה שנרשמת על ידי רכיב ה API, מהווה עסקה לכל דבר ועניין בבסיס הנתונים הקמעונאי ובעצם מאפשר גם יכולות דיווח, יכולות שירות לקוחות ויכולות טיפול בעסקאות והחזרות כמו כל עסקה שנרשמה דרך קופה פיזית.

חשוב לציין שרכיב ה API יכול לספק את אותם שירותים לכל תוכנה שהיא, ולאו דווקא לאתרי מסחר אלקטרוניים. כל תוכנה שמבקשת להשתמש בשירותים שקיימים ב API יכולה לעבוד מולו ככלי העברת נתונים, ויכולות לכל מטרה אחרת.

 

 

התקשורת בין שרת ה API ובין שרת ה IIS של מרכז הרשת, מתבצעת באותה טכנולוגיה שבה עובר המידע בין קופה בחנות פיזית לבין שרת ה IIS של מרכז הרשת. זוהי טכנולוגית WCF (Windows Communication Foundations) של מיקרוסופט המאפשרת לסנכרן בזמן אמת נתונים בזמן אמת (On-Line) בין שני בסיסי נתונים והחלת חוקים ובקרות על מעבר הנתונים בשלמות . לטכנולוגיה זו מצטרף כלי תוכנתי שנקרא En-Hibernate שמאפשר שמירה על שלמות הנתונים שעוברים בין שני בסיסי נתונים, לדוגמא, אם עוברים נתונים של פריט מסוים והפריט מקושר לצבע, מערכת ה En-Hibernate תוודא שגם רשומת הצבע קיימת בבסיס הנתונים המיועד.

 

 

לרכיב ה API יש יכולת לעבוד גם ישירות מול בסיס הנתונים של מערכת Priority , כלומר, נתוני ה Meta-Data נשלפים מבסיס הנתונים של הפריוריטי ולא מבסיס הנתונים של רכיב ה API, וכן ההזמנות שנוצרות על ידי ה API נרשמות ישירות בטבלת העסקאות בבסיס הנתונים של מרכז הרשת, ולא עוברות תהליך סנכרון מתוך בסיס הנתונים המקומי של ה API.

יכולת זו מתאימה אך ורק כאשר אין משמעות לעבודה מקוונת. כלומר, ניתן לקבל מצב שבו רכיב ה API לא יוכל להחזיר או לקבל מידע לתקופת זמן מסויימת.

 

 

Mobile:

 

אידאה חרטה על דיגלה להיות תמיד בקדמת הטכנולוגיה עבור לקוחותיה.

בעולם העסקי העכשווי, ישנה חשיבות רבה לקבלת מידע בכל זמן, בכל מקום, על כל תשתית תקשורת קיימת ובפלטפורמות מרובות.

החברה פיתחה מגוון מוצרים מבוססי Android IOS Windows אשר מספקים מענה לדרישות בעלי תפקידים שונים בעולם הקמעונאי.

עולם הקמעונאות מאופיין בדרישה למידע בזמן אמת, וזאת על מנת לאפשר למנהלים בארגון לבצע החלטות עסקיות הנוגעות לניהול המכירות, המלאי, העובדים, הלקוחות ועוד…

עם התקדמות הטכנולוגיה ושימוש בטלפונים חכמים בקרב רוב האוכלוסיה, נולד הצורך לשגר מידע בזמן אמת ללקוחות החברה, בזמנים ובמקומות מוגדרים, וזאת כדי להעביר אינפורמציה עדכנית כגון:

 

  • מבצעים רלונטיים לרשת שהלקוח חבר בה ביחס למיקומו הגיאוגרפי
  • קופונים ספציפיים לסגמנט הלקוח
  • הטבות ומתנות מחברים דרך רשתות חברתיות
  • כרטיסי מתנה טעונים לשימוש בטלפון החכם
  • ועוד…

 

 

 

SalesView – מידע ניהולי זמין בכף ידך

 

אידאה משיקה מערכת B2E בMobile  מבוססת Android ו-IOS המאפשרת שליטה ובקרה למנהלים בארגון

 

מתן יכולת לאישורי מנהל מרוחקים באופן ישיר ויזום מהאפליקציה. הצגה גרפית וטבלאית של נתוני המכר של הסניפים עפ"י החתכים הבאים:

  1. נתוני פדיון יומי.
  2. עמידה ביעדים יומיים.
  3. עמידה ביעדים מצטברים.
  4. פדיון מזוהה.
  5. עמידה ביעדי מועדון לקוחות.
  6. סיכום הנחות חריגות.
  7. סיכום שינויי מחירים.

האפליקציה ניתנת להורדה בחנויות האפליקציות השונות של הפלטפורמות הראשיות:

 

android

 

עם הורדת התוכנה, ולאחר תהליך הזדהות, תחוברו מיד למרכז הנתונים של מערכת הRetail  של הארגון. בשלב זה תוכלו לאשר, ישירות מהאפליקציה, בקשות להרשאה מעמדות המכירה שבסניפים שבאחריותכם (שינויי מחיר / הנחות וכד'). המסכים מציגים סכומי ואחוזי פדיון, פריטים, עסקאות, שעות, סל קניה, פדיון לשעה ועוד..

מכל מסך מידע ניתן לעבור לתצוגת פירוט נתונים לפי סניפים. ניתן להגדיר בקרות, אשר מציפים נתונים לפי צבעים שונים ומשתמשים כהתראה. לכל מנהל יוצגו נתוני הסניפים הרלוונטיים אליו בלבד בהתאם להגדרת רמת הרשאתו ב Priority.

בכל מקום, בכל זמן, על גבי הטלפון החכם או הטאבלט, על כל תשתית תקשורת !

Priority ERP
Retail & POS
SAAS in cloud
Mobile & Ecommerce