מודול תיק מוצר אופנה

 

 

 

עולם האופנה מתנהג שונה ובעל צרכים מיוחדים, בהשוואה לתחומים אחרים בקמעונאות. צרכים מיוחדים אלו מספקים אתגר לא קטן למערכות ERP.

השוני בא לידי ביטוי בנושאים כגון:

  • מבנה מטריציוני של היררכיית הפריטים​​
  • מספר רב של מוצרי קצה  המאוחדים ע"י דגם ומופרדים לצבעים ומידות
  • כמויות גדולות של טרנזקציות (מכירות  ומלאי)
  • האופי העונתי של קולקציה
  • חיי מדף קצרים יחסית  מול פיתוח דגם מתמשך ועוד…

מודול האופנה מספק פתרון מלא לניהול עסקים בתחום האופנה עם פונקציונליות שתוכננה בקפידה וממוקדת במתן פתרון מקצה לקצה לתעשיית האופנה והטקסטיל.

 

 

 

 

 

מודול תיק מוצר אופנה

 

עולם האופנה מתנהג שונה ובעל צרכים מיוחדים, בהשוואה לתחומים אחרים  בקמעונאות.צרכים מיוחדים אלו מספקים אתגר לא קטן למערכות ERP.

השוני בא לידי ביטוי בנושאים כגון:

  • מבנה מטריציוני של היררכיית פריטים​​
  • מספר רב של מוצרי קצה  המאוחדים ע"י דגם ומופרדים לצבעים ומידות
  • כמויות גדולות של טרנזקציות (מכירות  ומלאי)
  • האופי העונתי של קולקציה
  • חיי מדף קצרים יחסית  מול פיתוח דגם מתמשך ועוד…

מודול האופנה מספק פתרון מלא לניהול עסקים בתחום האופנה עם פונקציונליות שתוכננה בקפידה וממוקדת במתן פתרון מקצה לקצה מלא לתעשיית האופנה והטקסטיל.

 

מודול תיק מוצר אופנה

 

 

פתרונות לניהול חיי המוצר:

ניהול תיק מוצר

  • הגדרת בד עיקרי, כולל הרכב בד ואביזרים נלווים
  • ציור סקיצה והנחיות גזירה ותפירה
  • הגדרת סט מידות למדידה על שטוח

הקמה מהירה של מק"ט

  • הגדרת מפרט אפשרי (20 פרמטרים ) עבור דגם (למשל, סוג פריט, סרגל מידות, צבע בד).
  • הגדרת צבעים וסרגל מידות ובניית מקטים לפי המטריצה.
  • שמירת מגוון התמונות של הדגם מזוויות שונות ובצבעי הדגם.

מטריצת צבעים ומידות לדגם

  • הכלי המרכזי במודול זה הוא: דגם/ צבע/ מידה – מטריצה – טבלה רב ממדית המשמשים לפרט תנועות מלאי.
  • הציר האופקי של הטבלה מייצג מגוון רחב של גדלים ששייכים לדגם , והציר האנכי מכיל רשימה של צבעים.
  • התאים של הטבלה משמשים לציון הכמות הנדרשת של כל שילוב גודל / צבע.

 

 

מעקב שלבי פיתוח:

 

תהליך בחירת ספק

  • ניהול התכתבויות עם ספקים
  • ביצוע השוואה בין ספקים לפי המדדים הבאים: איכות, עמידה בלו"ז ומחיר.

בקרת דוגמאות

  • קבלת דוגמאות מספק לבדיקה ובקרת איכות הדוגמא
  • ביצוע מדידה על שטוח ומתן הערות
  • מעקב בקרת דוגמאות כולל ציון תאריכים ובקרת איחורים

מעקב פיתוח הדגם

  • הגדרת שלבי פיתוח למעקב  (כגון: אישור צבעים, אישור לייצור) בהתאם לעונה \ שנה ומסלול רכש.
  • קביעת תאריכי יעד, דיווח בפועל ובקרת איחורים.
  • מנגנון התראות אוטומטי לספקים אשר ימנע איחורים בשלבי הרכש.

 

תהליך הרכש מספקים:

 

הגדרת תהליך ייצור סטנדרטי לפריט, תוך שמירה על הגמישות בדיווח על פעילות הייצור שבוצעו בפועל;
הגדרת חלופות לפעולות ברירת המחדל שמרכיבים את התהליך.
ניהול משא ומתן עם הספק הנבחר בנושא כמויות מוזמנות, תאריכי אספקה ומעקב שלבי קביעת מחירי עלות.
הגדרה ברמת דגם או ברמת דגם – צבע המבטא את השבוע בו המוצר אמור להיכנס לחנויות למכירה. נקבע מראש לפני ביצוע הזמנת רכש וקביעת תאריך אספקה.
ביצוע הזמנת רכש מספק כהמשך רציף לשלב קדם רכש תוך ציון כמויות מוזמנות לפי צבעים ומידות לסדרות במבנה שונה בהתאם.

 

קבלה והפצה:

 

 

קבלת סחורה מספק

דיווח על כמויות שהתקבלו מספק במבנה מטריציוני תוך ביצוע בקרה מול ההזמנה.

 

 

 

אספקת הזמנות לקוח סיטונאי \ זכיין

פריוריטי מאפשרת להגדיר מכלולי מוצר שכוללים כמויות שונות של מוצרים שונים בשילובים שונים.הרשימה של מוצרים מוזמנים יכולה להיות מועברת באופן אוטומטי ממסמכי מכירות אחד לשני (מסמך הצעת מחיר, הזמנה, תעודת משלוח, ומשלוח), וכמויות מותאמות לפי צורך, מה שמאפשר אספקה ​​מהירה ויעילה של המוצר.

 

 

 

חלוקה ראשונה לסניפים

חלוקת סחורה לסניפים בהתאם לתוכנית ייחודית: תכנון הכמויות תוך התחשבות בצרכי החנויות ובפרופיל פעילות שונה בין חנויות עד רמת הפריט הבודד בסניף.

 

 

 

 

ניהול סדרות כחלק אינטגרלי של מטריצה

המערכת תומכת הן בניהול סדרות וירטואליות והן בניהול סדרות פיזיות;
עבודה באריזות לשריון מלאי עבור הלקוח  ויצירת תעודות משלוח רק בהעמסה.

 

 

 

תכנון חלוקות

 

הגדרת ברירת מחדל לחלוקה ברמת הלקוח הכללי של הסניף. חנויות הרשת מחולקות לסוגי חנויות (A/B/C) לפי גודל החנות.
סוג פריט לחלוקה נועד להגדיר קבוצת דגמים להם סרגל מידות ויחס מידות (RATIO) זהה.
אפשרות להגדיר לכל לקוח (חנות) סוגי חלוקה שונים לסוגי פריט לחלוקה שונים.
הגדרת יחס המידות בין סוג פריט לחלוקה לבין לסוג החלוקה.
הגדרת מגוונים ברמת הלקוח וברמת דגם או דגם/צבע לצורך נטרול חלוקת הדגם לחלק מהחנויות.
קובע סדר עדיפות בין החנויות, הן לפי המכירות או עדיפות מוכתבת.
תוכנית הפצה לדחיפה ראשונה אשר מקצה סדרות על פי ההגדרות של הלקוח והדגם ואחוז ההשלמה וקובעת את הכמות הנדרשת לייצור/רכש לעונה.

 

השלמות סחורה

 

  • ישנו דו"ח ליקוט מרוכז לדגם – צבע – מידה לכל הפריטים שנמכרו אשר יש להם מלאי במחסן הראשי.
  • הסחורה שלוקטה מועברת לסניפים לפי המלצה המבוססת על מכירות ועדיפות לחלוקה בהתאם למכירות מצטברות.
  • קביעת יתרות מלאי אופטימליים ברמת פריט – חנות בהתאם לחלוקה ראשונית עם אפשרות לשינוי גורף.
  • לכל פריט הנמצא במחסן הראשי מתבצעת בדיקת התאמה לכמות אופטימום בחנות ואם ישנו חוסר בחנות, נוצרת המלצה לליקוט .
מנגנון השלמת מלאי על בסיס הגדרת מינימום מקסימום ברמת פריט – סניף או ברמת סדרה – סניף.
  • ניתוח עונה קודמת לפי ניתוח קצב מכירות ותחקור תמהיל לפי דוחות מכירות
  • תכנון כניסות לחנויות ברמת דגם או דגם – צבע
  • בניית תחזית מכירות
  • בניית תקציב רכש בהתאם לתחזית
  • ניהול בנק ברקודים, והקצאות בתיק מוצר
  • הכנת תכנית חלוקות : כמויות לחלוקה ראשונית ואחוז השלמה
  • ישיבת בחירות על בסיס תכנית חלוקות ,אישור דגמים וכמויות, הקצאות דגמים למעצבים
  • פתיחת הזמנה בקדם רכש וניהול משא ומתן מול הספק
  • מעקב פיתוח דגם בתיק מוצר (כולל בקרת איכות של דוגמאות)
  • פתיחת הזמנת רכש: אישור ייצור בתיק מוצר

 

המודול תומך בתהליך ייצור בגד משלב ה DESIGN עם אפשרויות קישור לתוכנות חיצוניות דוגמת CORRELDRAW .

 

מודול זה מספק שקיפות ומעקב על שלבי הרכש, מונע איחורים באספקות, מבקר את התחנות בשרשרת האספקה ומקשר בין מערכת ה ERP לכל שלבי עיצוב המוצר.