משמעות המושג API הינה ממשק תוכנתי אשר חושפת תוכנה על מנת לאפשר למוצרים אחרים להשתמש בשירותים ופרוצדורות פנימיות שלה. מודול ה API ל Priority, מחבר את אתר הסחר למערכת ה-Head Office הקיימת ב-ERP ומאפשר ניהול אחיד של כל ערוצי המכר, המלאי, הרכש והלוגיסטיקה של הארגון. 
למעשה, שימוש ב API של חברת אידאה מאפשר קלות תפעול אתר הסחר, וניהולו כעוד סניף ברשת הקמעונאית. 

 

 

 

 

אתרי מסחר באינטרנט – API לפריוריטי

 

משמעות המושג API הינה ממשק תוכנתי אשר חושפת תוכנה על מנת לאפשר למוצרים אחרים להשתמש בשירותים ופרוצדורות פנימיות שלה. מודול ה API ל Priority, מחבר את אתר הסחר למערכת ה-Head Office הקיימת ב-ERP ומאפשר ניהול אחיד של כל ערוצי המכר, המלאי, הרכש והלוגיסטיקה של הארגון. 
למעשה, שימוש ב API של חברת אידאה מאפשר קלות תפעול אתר הסחר, וניהולו כעוד סניף ברשת הקמעונאית.

אתרי מסחר באינטרנט – API לפריוריטי

מהו בעצם שירות ה API לאתרי מסחר מקוונים ומהו תפקידו?

מאחר והפעולות שמתבצעות באתר מסחר הן למעשה רכישות, לרוב של אותה סחורה המוצעת למכירה בחנויות הרשת, כל הטראנזאקציות שמבצע הלקוח באתר קורות גם בסניפי הרשת על ידי תוכנת הקופה. שירות ה API הוא למעשה חשיפה של כל הפונקציות, היכולות והשגרות הקיימות בקופה בממשק תוכנתי במקום בממשק אנושי.

מעבר לכך, כל עסקה נרשמת על ידי רכיב ה API בבסיס הנתונים הקמעונאי ובעצם מאפשרת גם יכולות דיווח, שירות לקוחות וטיפול בעסקאות והחזרות. חשוב לציין שרכיב ה API יכול לספק את אותם שירותים לכל תוכנה שמבקשת להשתמש בשירותים שקיימים במוצר, ולא רק לאתרי מסחר אלקטרוניים. 

בכל ממשק API ישנם שני צדדים:

Server Side – צד השרת שחושף את הפונקציות ומאפשר לתוכנות אחרות לפנות אליו ולקבל שירותים.
Client Side – צד הלקוח ששולח קלט לשרת ומקבל תשובות ושגיאות בהתאם לקלט שנשלח.

המידע המועבר בין השרת ללקוח מוכל בדר"כ בקובצי טקסט או קובצי XML שמכילים את המידע העובר בין שני הצדדים.השיחה בין שני הצדדים יכולה להתבצע בשני אופנים שונים, האחד הוא שיחה חד כיוונית שבו צד הלקוח מעביר בקשה ואינו ממתין לתשובה בעוד שהאופן השני הינו שלאחר העברת הבקשה צד הלקוח ממתין עד לקבלת תשובה מהשרת.

Synchronic Interface – ממשק סינכרוני, שבו צד הלקוח אינו מנתק את הקשר עם השרת עד לקבלת תשובה או עד לקבלת Time-Out.

Time-Out – פרק זמן שהוגדר מראש להמתנה לתשובה. אם לא תתקבל תשובה בזמן הזה מהשרת הלקוח ינתק את התקשורת לשרת עבור השאילתה הספציפית.

A synchronic Interface – ממשק א-סינכרוני שבו צד הלקוח שולח בקשה, מקבל אישור שהבקשה התקבלה אך לא ממתין לתשובה. בממשקים מסוג זה, צד הלקוח פותח האזנה בפנייה חדשה שבה הוא ממתין לתשובה של השרת.

רובם המוחלט של הממשקים במערכת ה API במסמך זה, הינם ממשקים סינכרוניים.

 

  • אין צורך בהתערבות אנושית על מנת להעביר את המידע לשני הכיוונים ולכן החיסכון בכוח אדם הוא מקסימאלי.
  • העבודה מקוונת באופן מוחלט, כלומר הנתונים עוברים בזמן אמת.
  • בכל מקרה של שגיאה בנתונים שמועברים ל API מתקבלת שגיאה ברורה וממוקדת בזמן אמת לתוכנת הלקוח.
  • אין רישום חלקי של נתונים במקרה של תקלה בממשק באמצע רישום מסמך.
  • שמירה על תקינות ושלמות הנתונים הנרשמים לשרת ה ERP על פי כל הכללים שלפיהם נרשמת עסקה.
  • שמירה על כל יכולות הדיווח והבקרה הקיימות בעסקאות המגיעות מחנויות פיזיות .
  • יכולת שליפת העסקאות לצורך ביצוע החזרים או בירורים בכל חנות פיזית כאילו נרשמו הנתונים על ידי חנות פיזית אחרת.
  • יכולת עבודה כמעט מלאה גם כאשר שרת ה ERP אינו זמין.
  • העברת היכולות הייחודיות של מערכת הקופות, כגון אופטימיזציה בין מבצעים המתחרים על אותה שורת עסקה וחישוב רווח גולמי בזמן אמת גם לאתר המסחר האלקטרוני.
  • מימוש כל יכולות המועדון, החל משלב רישום הלקוח וההצטרפות ועד לשלב מימוש הטבות (נקודות, קופונים וזכאויות)
  • יכולת תפיסת מסגרת על כרטיס האשראי של הלקוח וחיוב בזמן האספקה בלבד לעומת חיוב הלקוח מיד במעמד ההזמנה והצורך לבצע זיכוי במידה ויש הפרש באספקה.

 

 

לרכיב ה API יש יכולת לעבוד גם ישירות מול בסיס הנתונים של מערכת Priority , כלומר, נתוני ה Meta-Data נשלפים מבסיס הנתונים של הפריוריטי ולא מבסיס הנתונים של רכיב ה API וכן ההזמנות שנוצרות על ידי ה API נרשמות ישירות בטבלת העסקאות בבסיס הנתונים של מרכז הרשת, ולא עוברות תהליך סנכרון מתוך בסיס הנתונים המקומי של ה API.  יכולת זו מתאימה אך ורק כאשר אין משמעות לעבודה מקוונת, כלומר ניתן לקבל מצב שבו רכיב ה API לא יוכל להחזיר או לקבל מידע לתקופת זמן מסויימת.

 

 

  • חיפוש פריט – לפי קוד, תיאור, בר-קוד, פריט מרכז, משפחת מוצר, צבע ומידה.
  • מחירונים ומחירים
  • שליפת פריטים לפי תאריך עדכון
  • קבלת פרמטרים לפריט לפי תאריך עדכון
  • קבלת פרמטרים לאתר אינטרנט לפי תאריך עדכון
  • איתור והקמת לקוח לפי שם, ת"ז, מספר חבר מועדון, טלפון  וסלולארי
  •  בירור יתרות לקוח וזכאויות
  • קבלת מחיר לפריט
  • קבלת מחירים עדכניים לכל הפריטים לפי תאריך עדכון
  • חישוב עסקה
  • טבלת מטבעות
  • קבלת רשימת מבצעים לפריט לפי תאריך עדכון
  • קופונים
  • טבלת צבעים
  • רשימת סניפים של הרשת
  • הרכבי בד לפי תאריך עדכון
  • שליפת מלאי לפריט בזמן אמת
  • שליפת עדכוני מלאי לפריטים לפי תנועות מלאי לתאריך
  • שליפת כותרת חשבוניות ללקוח בטווח תאריכים
  • שליפת חשבונית ללקוח כולל פירוט לפי מספר חשבונית
  • יצירת עסקת הזמנה
  • סטטוס הזמנה לפי מספר הזמנה
  • העברת פרטי החיוב של הלקוח באמצעות כרטיסי אשראי, 
  • PayPal או כל אמצעי תשלום אחר הנתמך באתר.
  • חישוב סל קניה לפי מבצעים והטבות מועדון
  • רישום הזמנה חדשה
  • דיווח נוכחות לעובד
  • רשימת מותגים וסולקים לכרטיסי אשראי
  • טבלת קודים לסוגי מבצעים
  • רשימת סוגי חשבונית

 

 

בקרוב- סל קנייה מלא לאירוח באתרי אינטרנט באינטגרציה מלאה ל-API .

סל הקנייה יאפשר בנוסף לאמור לעיל את היכולות הבאות:

  • מימוש נקודות
  • מימוש כרטיסי מתנה
  • מימוש זכאויות
  • רכישות של מועדון עובדים

 

תהליך התקנת שירות ה API:

 

תשתיות:

  • רכיב ה API מותקן על שרת Windows Server 2008 ומעלה
  • נפח דיסק נדרש של 100 GB
  • נפח זיכרון RAM של 4 Giga
  • שרת ה API יותקן עם קישוריות בקו תקשורת מאובטח לשרת ה IIS במרכז הרשת ולשרת האינטרנט.
  • על שרת ה API מותקן שירות IIS לצורך תקשורת מול שרת האינטרנט
  • יש להתקין צד שרת של עמדות מכירה לפי מספר הגרסה של שירות ה API שמתקינים על שרת ה API.

 

הגדרות:

  • יש להקים סניף עבור אתר האינטרנט
  • לסניף יש להקים עמדה ולסמן את השדה במסך עמדות מכירה לסניף שזוהי קופת אינטרנט.
  • יש לקשר את הקופה לקופת הנהלת חשבונות לצורך יצירת הזמנות .
  • יש לקשר את הסניף ללקוח לחיוב
  • יש להקים או לוודא שקיים מק"ט המקושר לקוד שימוש 09 – יצירת הזמנה
  • יש לסמן את הפריטים שמשתתפים באתר בשדה – משתתף באתר אינטרנט
  • יש לסמן את המחירונים שמשתתפים באתר בשדה – משתתף באתר אינטרנט